Unelmatrippi

Kiertomatkat, automatkailu, kaupunkilomat ja muut omatoimireissut lähelle ja kauas. Takana mm. matka maailman ympäri. Tervetuloa seuraan!

Postaukset
{{ averageValue }} / {{ maxValue | number }}

Old Jameson Distillery: kierros…

Julkaistu vuosi sitten

Aivan kuin Guinness-olut liittyy kiinteästi Dubliniin, siihen liittyy kiinteästi myös Jameson-viski. Vanha Jamesonin viskitislaamo Old Jameson Distillery on ollut Dublinin Bow Streetillä vuodesta 1780 – siis siitä lähtien, kun kyseisen viskin isä John Jameson sen sinne perusti. Vuodesta…

• {{ numLikes || 0 }}

Trinity College Library, yksi…

Julkaistu vuosi sitten

Trinity College Library on usein listattu yhdeksi maailman kauneimmista kirjastoista. Titteli ei ole tuulesta temmattu: avara, yli 65 metrin mittainen kirjastosali, the Long Room, loksauttaa leuat auki paatuneimmaltakin kuljeskelijalta.

Unelmatrippi on muuttanut!

Julkaistu vuosi sitten

Unelmatripin uusi osoite on www.unelmatrippi.fi.

Unelmatrippi on muuttanut!

Julkaistu vuosi sitten

Unelmatrippi on muuttanut uuteen osoitteeseen: www.unelmatrippi.fi. Toivottavasti seuraat perässä!

Kevään ja kesän…

Julkaistu vuosi sitten

Reissuja pukkaa, ja mikäs sen mukavampaa! Nyt kun Tallinnan-reissut on vähäksi aikaa taputeltu – helmikuun mässäilyreissun lisäksi kävin siellä myös pääsiäisenä, kuten joku saattoi Instagramista noteerata – on kiva siirtää katse muihin maihin. Tällä hetkellä ensisijaisesti…

Tallinnan tv-tornissa

Julkaistu vuosi sitten

Tallinnassa on paljon nähtävyyksiä, joista monet liittyvät paljon kaukaisempaan historiaan kuin neuvostoaikaan. Neukkuajoilta on kuitenkin peräisin Tallinnan tv-torni, jossa emme olleet Hemmon kanssa kumpikaan vierailleet. Niinpä suuntasimme viime reissulla katsastamaan tämän betonisen…

• {{ numLikes || 0 }}

Tunnelmapaloja Tallinnasta (ja pari…

Julkaistu vuosi sitten

Kävin Hemmon kanssa muutama viikko sitten Tallinnassa viikonloppumatkalla. Lähdimme matkaan perjantaina töiden jälkeen ja palasimme sunnuntaina iltalaivalla takaisin. Parissa päivässä ehtii jo paljon (ainakin syödä hyvin ja ihan liikaa), ja meillä oli jälleen huippukivaa. Perjantaina…

Upea Kesäpalatsi

Julkaistu vuosi sitten

Vierailu Kesäpalatsiin oli Kiinan muurin lisäksi yksi Kiinassa viettämämme ajan kohokohdista. Siellä vehreyden keskellä tuntui, että Pekingissä voi kuin voikin hengittää. Vierailumme osui viileään päivään ja jouduin vetäisemään tällä matkalla toista kertaa farkut jalkaan ja…

Torrevieja, leppoisa tukikohta…

Julkaistu vuosi sitten

Kirjoittelin aiemmin parin päivän retkestämme Espanjassa linnareitillä ja käynnistämme kauniissa Alcalá del Júcarin kaupungissa. Lähdimme tuolle road tripille Torreviejasta Costa Blancalta. Torrevieja, noin sadantuhannen asukkaan kaupunki, sijaitsee Alicanten lentokentältä noin 45…

Pitkä viikonloppu Berliinissä:

Julkaistu vuosi sitten

Olin joulukuussa Hemmon kanssa kolmen yön matkalla Berliinissä. Yövyimme nuo kolme yötä oikein kivassa Ibis Styles -hotellissa Mittessä. Metroasema on aivan hotellin vieressä. Huonehintaan kuului aamupala, joka oli ihan mukiinmenevä: leipää ja bageleita, jugurttia, juustoja ja muita…

Tarinani matkailijana

Julkaistu vuosi sitten

Tämä postaus on vastaus Globe Called Home -blogista saamaani haasteeseen. Matkustin ensimmäisen kerran Suomen rajojen ulkopuolelle ilmeisesti 3-vuotiaana. Matkakohteina olivat Norjan Ringeby ja Lillehammer, ja olimme liikkeellä perheemme Skodalla. Itse en muista tästä matkasta mitään, mutta…

• {{ numLikes || 0 }}

Alcalá del Júcar, yksi Espanjan…

Julkaistu vuosi sitten

Olimme ajelleet jo noin 50 kilometriä melko tasaista tietä lännenelokuvien maisemissa Espanjan syrjäseuduilla Kastilia-La Manchassa. Niinpä yhtäkkiä edessämme auennut rotko pääsi yllättämään. Auto karautettiin välittömästi tien laitaan, ja lähdimme loikkimaan ulos. Rinteeseen…

Road trip: Linnareitillä

Julkaistu vuosi sitten

Kun lähdimme aamullaTorreviejasta kohti pohjoista, katselimme alkuun tuttuja seutuja, sillä täällä olimme ajelleet ennenkin. Maasto oli karua, kuivaa ja mäkistä. Kirkkaan sään ansiosta korkeusvaihtelut erottuivat horisontissa terävinä. Joskus aiemmin ne olivat näyttäneet siltä, kuin…

• {{ numLikes || 0 }}

Espanja on paljon muutakin kuin…

Julkaistu vuosi sitten

Fiilistelin aiemmassa postauksessa Espanjan-reissua, jonka suunnittelu oli tuolloin vielä täysin kesken. Äkkiä se suunnitelma siitä kuitenkin syntyi. Meillä oli Hemmon kanssa lennot Costa Blancalle Alicanteen, ja majoitus sieltä noin 50 kilometrin päässä sijaitsevassa Torreviejassa…

Berliinissä talvella

Julkaistu vuosi sitten

Arvoimme Hemmon kanssa syksyllä, mikä olisi kiva kohde pidennetyn viikonlopun mittaiselle reissulle talvisaikaan. Kovin kauas emme halunneet lähteä kolmen yön takia, sillä pitkät lennot muutaman päivän välein eivät houkutelleet – lentäminen kun ei muutenkaan ole meidän kummankaan…

Interaktiivinen vakoilupläjäys:

Julkaistu vuosi sitten

Berliinissä museokävijä ei kyllästy. Me olemme Hemmon kanssa kahlanneet kaupungin museoita ja näyttelyitä läpi joka reissulla, mutta olemme keskittyneet eniten Saksan historiaan liittyviin juttuihin. Niinpä meillä on edelleen käymättä esimerkiksi Neues Museum, jossa on muun muassa…

Matkailuvuosi 2015

Julkaistu vuosi sitten

Vuosi 2015 oli minulle poikkeuksellisen vilkas matkailun saralla. Olin nimittäin reissussa vuoden aikana peräti 136 yötä, mikä on ylivoimainen henkilökohtainen ennätys. Mitä kaikkea tuli tehtyä? Maailmanympärimatka oli puolivälissä vuoden 2015 alussa, ja niinpä vuosi lähti käyntiin…

Joulumarkkinoilla Berliinissä

Julkaistu vuosi sitten

Mitä arvelet: iskeekö valinnanvaikeus, jos aiot mennä pyörimään muutamille joulumarkkinoille, mutta kaupungissa järjestetään yli 60 joulumarkkinat? Berliinissä voi joutua tällaisen tilanteen eteen. Olin viikonloppuna Berliinissä Hemmon kanssa, ja päätimme ratkaista…

• {{ numLikes || 0 }}

Road trippailua Espanjan Costa…

Julkaistu vuosi sitten

Tässä joulun lähestyessä olen mietiskellyt Berliinin lisäksi Espanjaa, sillä olen matkustamassa piakkoin myös sinne. Lennot ovat Costa Blancalle Alicanteen, mutta majapaikka on Torreviejassa, joka sijaitsee noin 50 kilometriä Alicantesta etelään. Kuvat ovat Guadalestin kylästä ja…

Tallinnan KGB-museo

Julkaistu vuosi sitten

Viru-hotelli taitaa olla kaikille suomalaisille tuttu ainakin nimeltä. En ole itse koskaan yöpynyt hotellissa, joten minulle se on tuttu lähinnä hotellin yhteydessä olevan ostoskeskuksen kautta. Monille matkalaisille 23-kerrokseinen hotelli toimii maamerkkinä, joka auttaa Tallinnassa…

Joulukuussa Berliiniin

Julkaistu vuosi sitten

Olen ihan varmasti joskus maininnut, että ehdoton suosikkikaupunkini on Berliini. Sen boheemius ja helppous jaksavat viehättää kerta toisensa jälkeen. Berliini ei ole erityisen kaunis kaupunki, vaikka toki sielläkin on kauniita kulmia. Berliini on innostava ainakin vapaamielisen ja rennon…

• {{ numLikes || 0 }}

Kierros bastionin tunneleissa ja…

Julkaistu vuosi sitten

Olen käynyt neljän kuukauden sisällä Tallinnassa kolmesti. Ensimmäinen näistä reissuista oli heinäkuun lopulla, jolloin saimme nauttia ystäväni kanssa Tallinnan helteisestä säästä. Ohjelmaa miettiessämme päätimme, että käymme katsastamassa bastionin tunnelit. Olin halunnut jo…

Päivä Tukholmassa

Julkaistu vuosi sitten

Kävimme Hemmon kanssa syyskuussa Tukholmassa. Edellisestä kerrasta oli vierähtänyt minulla yli viisitoista vuotta ja Hemmollakin noin kymmenen, joten oli jo aikakin piipahtaa länsinaapurissa. Päädyimme matkaamaan Tukholmaan Silja Serenaden kyydillä, eli kyseessä oli perinteinen…

10 matkakuvaa

Julkaistu vuosi sitten

Valokuvia on kertynyt ja kertyy matkoilta ainakin meitsillä aivan järkyttäviä määriä. Niistä suurinta osaa ei koskaan näy täällä blogissa, vaikka ne olisivat kivojakin kuvia – ne eivät esimerkiksi ole sopineet mihinkään postaukseen luontevasti tai sitten koko blogia ei ollut, kun…