Postaukset
    {{ averageValue }} / {{ maxValue | number }}

Baskimaalla hurahdimme surffaamaan

Julkaistu 6 päivää sitten

Lomalla muistin jälleen sen, että toisinaan oman mukavuusalueen ulkopuolelle loikkaaminen kannattaa. Voisin luetella kahden viikon Ranskan tourneelta pitkän listan kohokohtia, mutta surffaaminen pääsee kyllä listan kärkikahinoihin kirkkaasti. Vierailimme viiden päivän ajan ystäviemme…

• {{ numLikes || 0 }}

Viikonloppu, joka kului Leonardo da…

Julkaistu 12 päivää sitten

Kaksi kulunutta viikkoa Ranskassa olivat epäilemättä paras Euroopassa vietetty loma koskaan. Ajokilometrejä kertyi tasan 3969 ja nähtyjä kyliä/kaupunkeja oli yhteensä 12. Lähdimme Baskimaalta eteenpäin viime torstaina, josta ajoimme yhdeksi yöksi Bordeaux`iin. Perjantaina jatkoimme...Lue

Lounaalla Espanjassa

Julkaistu 22 päivää sitten

Autoilimme maanantaina St. Cyprienneen, aivan Katalonian kylkeen. Paikka valikoitui reitillemme vähän sattumalta, sillä miehen tanskalainen työkaveri tarjosi asuntoa käyttöömme kuullessaan Ranskan roadtripistämme. Paikka sijaitsee lähellä Espanjan rajaa ja keskiviikkona ajoimmekin...Lue

Automatkalla Ranskassa

Julkaistu 26 päivää sitten

Terveiset viehättävästä Montpellieristä! Lauantaina starttasimme perheen yhteiselle kahden viikon lomalle. Vuosi sitten ystävämme muuttivat Kölnistä Ranskan Baskimaalle ja tämän heidän muutoksen myötä aloimme itsekin suunnittelemaan ja haaveilemaan matkasta Ranskaan. Ranskassa…

Arki on yhtä juhlaa

Julkaistu kuukausi sitten

Syyskuu on vierähtänyt jo pitkälle, mutta me ollaan edelleen ns. tässä uuden päiväkodin vaaleanpunaisessa pumpulissa. Arki tosiaan tuntuu yhdeltä pitkältä juhlalta, niin hienosti ja helposti asiat tuntuvat nyt sujuvan. Lapsi on päiväkodissa aamusta iltapäivään ja näin ollen myös…

Uusi päiväkoti, vapautuneempi…

Julkaistu kuukausi sitten

Nyt on aihetta todellakin tuulettaa! Lapsen päiväkodin vaihdos on sujunut ongelmitta ja kaikki on mennyt uskomattoman helposti. Olen hämmästynyt, onnellinen ja äärimmäisen kiitollinen. Kulunut ensimmäinen viikko uuden päivänkodin kanssa, on saanut itseni havahtuneeksi siihen, että

• {{ numLikes || 0 }}

Kuusi loistavaa syytä matkustaa…

Julkaistu kuukausi sitten

La Bella Italia! Makaroonimaa on varastanut suuren osan sydämestäni jo 19 - vuotta sitten, jolloin lähdin ensimmäistä kertaa ulkomaille kesätöihin, Adrianmeren rannalle Riminille. Ensimmäisen kesän jälkeen palasin pariin otteeseen asumaan maahan vielä uudelleen. Italiassa asuminen…

Erään aikakauden loppu

Julkaistu 2 kuukautta sitten

Tänään päättyy yksi aikausi meidän perheessä. Iltapäivällä suljemme lopullisesti vanhan päiväkodin oven ja suuntaamme katseet kohti uutta. Aamulla haimme lapsen kanssa kaupasta herkut hänen viimeisen päivän juhliinsa ja siinä minä heidän ryhmänsä ovella tiristin kyyneleitä.

• {{ numLikes || 0 }}

Puhetta alkoholista ja marjojen…

Julkaistu 2 kuukautta sitten

Mistä puhutaan kun suomalainen, ruotsalainen ja saksalainen istuvat samaan illallispöytään? Vietin torstaina hulppean hauskan illan kahden työkaverini kanssa syöden japanilaisia tapaksia. Yleensä, kun työkavereiden kanssa istumme iltaa, on meitä pöydän ympärillä noin kymmenen...Lue

• {{ numLikes || 0 }}

Voiko arki enää paremmaksi…

Julkaistu 2 kuukautta sitten

Kohta kolme vuotta sitten tyhjensimme asuntomme Helsingissä ja otimme mukaan vain toisemme ja jotain tarpeellista materiaa, sellaista joita sai lentokoneella helposti kuljetettua. Meillä ei lähtenyt konteittain tavaraa Suomesta mukaan, irtauduimme kaikesta entuudestaan tutusta ja aloitimme...Lue

• {{ numLikes || 0 }}

Tänä kesänä rakastuin Suomeen…

Julkaistu 2 kuukautta sitten

On ollut aikoja, joilloin olen ajatellut, että suomalaisille tekisi varmasti hyvää asua joskus jossain toisessa maassa. Suomen lintukotomaisuus on ärsyttänyt ja henkseleitä paukutellen olen ollut varma, etten palaisi maahan enää ikinä asumaan, kun sieltä on joskus päässyt pois. Tämä

Odottamaton vierailu

Julkaistu 3 kuukautta sitten

Perjantaina sain yllättävän sähköpostin lapsen uudesta päiväkodista: Huomenta, lapsenne opettaja haluaisi tulla kotikäynnille. Käynnin tarkoituksena on tutustua lapseen ja tutkia hänen huonettaan ja siellä olevia virikkeitä. Ilmoittakaa aika, koska teille sopii. Soitin...Lue

• {{ numLikes || 0 }}

Tällaisia asioita olen Suomesta…

Julkaistu 3 kuukautta sitten

Kolmen Saksan vuoden aikana on saanut kuulla kaikenlaisia ajatuksia Suomesta ja Suomeen liittyen. Saksalaisilla on erilaisia mielikuvia maastamme, joista suurin osa on kuitenkin positiivisia. Yllättävän useat kohtaamani saksalaiset ovat myös Suomessa vierailleetkin. Yhden monesta...Lue

Muutama sana saksalaisesta…

Julkaistu 3 kuukautta sitten

Eilen aamulla menin tapaamaan ystävääni erääseen kölniläiseen kahvilaan. Kahvila oli vielä hetken kiinni, mutta päätin odottaa sen edustalla ystäväni saapumista. Kysyin tarjoilijalta saisinko istua terassille odottamaan. Minulle tokaistiin: Istu vain, mutta näytät siinä todella…

10 plus 1 kysymystä

Julkaistu 4 kuukautta sitten

Juuri nyt meidän ulkosuomalaisten blogien keskuudessa kiertää Liebster Award- blogihaaste. London and beyond- blogin Leena laittoi haasteen minullekin eteenpäin. Näin Espanjan loman jäljiltä pitikin äkkiä...Lue

• {{ numLikes || 0 }}

Oi Valencia, miten ihana oletkaan!

Julkaistu 4 kuukautta sitten

Alkukeväästä alkoi tuntumaan siltä, että tänäkin vuonna olisi jälleen päästävä Valenciaan. Viime vuoden 10- vuotismatkan jälkeen meille miehen kanssa jäi sellainen fiilis, että mitä jos...Lue

Yksi elämäni tärkeimmistä

Julkaistu 4 kuukautta sitten

Kulunut kevät on ollut mielenkiintoinen ja stressaavakin: Helmikuussa saimme kuulla, ettei tyttömme aloitakaan koulua vielä tänä syksynä. Koululääkäri päätti, että lapsemme ollessa ns. Kann- kind asemassa, saisi hän odottaa koulun aloitusta vielä yhden vuoden ajan. Tyttömme on…

Kun suomalainen leipäjuusto…

Julkaistu 4 kuukautta sitten

Vietin eilen oikein mukavan illan saksalaisen tuttavapariskunnan luona. Illan teemana oli maistella heidän lahjaksi saamaansa suomalaista Napue giniä. Omalta osaltani kannoin korteni kekoon jälkiruuan muodossa. Halusin viedä jälkkäriksi jotain suomalaista ja kaivelin pakasteesta…

Ajatuksia Suomesta

Julkaistu 4 kuukautta sitten

Viisi ohjelman täyteistä päivää Suomessa ovat nyt muisto vain ja arki Kölnissä on sujahtanut jälleen uomiinsa. Edellisestä Suomen keikasta ehti kulua tasan tarkkaan vuosi ja kaksi kuukautta. Tosin sekin oli pikainen viikonlopun mittainen pyrähdys ystävän häitä juhlimassa. Pidemmästä

Yhteisellä matkalla

Julkaistu 5 kuukautta sitten

Eilen äitienpäivänä meidän perheessä oli toinenkin hyvä syy juhlia, tämä sunnuntai oli nimittäin samalla neljäs hääpäivämme. Yhteisiä vuosia miehen kanssa alkaa olla plakkarissa jo lähes 12. Pysähdyin tänään lounasta laittaessa miettimään suhdettamme. Mieleeni pulpahteli…

Vinkkejä Kölniin saapuville…

Julkaistu 5 kuukautta sitten

Ylihuomenna, perjantaina starttaavat jääkiekon MM- kisat ja Köln on toinen kisakaupungeista. Suomi pelaa alkusarjan ottelut B-lohkossa eli Pariisissa, mutta olen aika varma, että joukkueemme saapuu taistelemaan myös Kölnissä pelattaviin mitalikamppailuihin. Meillä kotona on MM-

Asioita, joita Suomesta ikävöin

Julkaistu 5 kuukautta sitten

Juhlimme eilen vappuaattoa suomalaisyhteisömme kera ja paikalle tuotu voileipäkakku sai valehtelematta meidät kaikki sekaisin. Voileipäkakku, sima ja munkit olivat pirskeiden himotuimpia tarjoiluja. Säästelin kakkupalaa ja munkkia lautasella, sillä hallussani oli jotain niin suomalaista…

Päiväkodistamme retkeillään…

Julkaistu 5 kuukautta sitten

Kello on nyt kymmenen aamulla Saksan aikaa. Tunti sitten saattelin tyttäreni päiväkotiin ja istutin hänet hoitajan auton kyytiin. Tänään on nimittäin päiväkodin retkipäivä Leverkuseniin. Retkikohteeseen on matkaa Kölnistä noin 40 km. Retket meidän päiväkodista toteutetaan niin,

• {{ numLikes || 0 }}

Lennä edullisesti ja unohda…

Julkaistu 5 kuukautta sitten

Matkakuume on nostanut päätään jälleen perheessämme. Kesällä olisi tosi ihanaa Suomen lisäksi käydä muuallakin. Olemme vuoden aikana lomailleet neljän pidemmän loman verran. Kaikki nämä neljän loman lennot olemme lentäneet halpalentoyhtiö Ryanairillä ja jälleen kerran…